Afspraak maken met de vertrouwenspersoon

Hoe werkt het?

Het maken van een afspraak is misschien een grote stap om te nemen. We kunnen ons voorstellen dat je op korte termijn je verhaal wilt doen op een voor jou geschikte plek. Daarom werken wij voornamelijk online:

  • Je kan als melder zelf een veilige plek kiezen. Zo kan je zorgdragen voor jouw privacy en kun je na het gesprek de tijd nemen om alles even te laten bezinken.
  • Het gesprek kan op korte termijn ingepland worden. 
  • Je hoeft niet te reizen en dus minder te organiseren om een afspraak in te plannen. 

Vul onderstaand contactformulier in om een afspraak te maken

Na het invullen van het formulier...

... neemt de vertrouwenspersoon op werkdagen binnen 24 uur contact met je op voor het inplannen van een afspraak. Hiervoor ontvang je een link voor een online meeting van een uur.

  • Tijdens deze eerste afspraak geeft de vertrouwenspersoon informatie over haar taken en bevoegdheden. Mocht je hierover vragen hebben, dan is er ruimte om deze te stellen
  • Vervolgens luistert ze naar je en kun je op jouw eigen tempo je verhaal doen.
  • Tot slot stemmen jullie samen af welke stappen je wilt ondernemen. Indien gewenst maken jullie een vervolgafspraak.

Vervolgstappen

Terwijl jij met jouw stappen aan de slag gaat, blijft de vertrouwenspersoon bereikbaar en beschikbaar om je hierin te ondersteunen. Wanneer jouw melding gaat over schending van de integriteit van de organisatie, stemt de vertrouwenspersoon met je af dat ze deze informatie onder de aandacht brengt bij de directie.

Alle meldingen worden anoniem gebundeld in het jaarverslag.